lördag 27 mars 2021

The Dollmaker of Krakow av R M Romero

In the land of dolls, there is magic.
In the land of humans, there is war.
Everywhere there is pain.
But together there is hope.

Karolina is a living doll whose king and queen have been overthrown. But when a strange wind spirits her away from the Land of the Dolls, she finds herself in Krak w, Poland, in the company of the Dollmaker, a man with an unusual power and a marked past.

The Dollmaker has learned to keep to himself, but Karolina's courageous and compassionate manner lead him to smile and to even befriend a violin-playing father and his daughter--that is, once the Dollmaker gets over the shock of realizing a doll is speaking to him.

But their newfound happiness is dashed when Nazi soldiers descend upon Poland. Karolina and the Dollmaker quickly realize that their Jewish friends are in grave danger, and they are determined to help save them, no matter what the risks.

Bokomslag och beskrivning av bokens handling är hämtad från Adibris.

Denna bok hörde jag för flera år sen om från någon på booktube och blev intresserad av att läsa utan att veta fullt ut vad den handlade om.

Sen när jag vann en bok från Kajsas bokblogg (som jag nu tror har bytt namn till Boktaxen/Kajsas bokblogg), bad jag om denna bok, sen har det tyvärr dröjt innan jag läst den.

Men nu har jag läst den och blev glatt överraskad över vad den handlade om, mer magisk realism i andra världskrigets Polen än vad jag trodde det skulle vara, men jag gillade historien som utspelar sig mellan pärmarna. 

Boken är även illustrerad helt igenom, med vissa kapitel i dockornas värld som har en bård runt hela sidorna plus de fina illustrationerna i början av varje kapitel som skildrar vad som sker i kapitlet.


 Denna bok ingår i Kaosutmaningen  #19 - en bok med illustrationer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar