tisdag 9 mars 2021

Tisdagstrion - Musik i böckernas värld

 Då var det dags för Tisdagstrion som idag har temat Musik i böckernas värld. Kom på en trio medans jag har gjort lite annat under dagen så nu tänkte jag skriva ner den. (Och jag har faktiskt inte med Daisy Jones and the six, som måste vara en klar bok för denna trion).

  1. Alvernas liv av Muriel Barbery, spelar pianomusik in i handlingen.

  2. Håller just nu på att läsa sista delen i The Infernal devices Clockwork Princess  av Cassandra Clare och i hela trilogin figurerar en fiolspelande ung man i handlingen. (Såg i recensionen att jag skriver där att jag inte var helt förtjust i denna bok som i de tidigare böckerna om Shadowhunters som författaren skrivit, men jag ska säga att den avslutande delen i trilogin är mycket bättre än vad jag tyckte de två första delarna var).

  3. Förra året avslutade jag med att läsa denna bok Femton minuter i rampljuset av Karin Kingsbury, detta är en genre jag inte brukar läsa så mycket i, kristen fiction, men just denna var intressant som handlar om en Country talangjaktsprogramm som huvudpersonen stället upp i för att vinna och kunna använda prispengarna att rädda familjens farm. Jag som är rätt förtjust i att se på dessa talangjaktsprogram som sänds på TV, gillade att läsa denna tolkning.





9 kommentarer:

  1. Har inte läst någon av dessa. Författarna till de två första känner jag i alla fall igen namnen på.

    SvaraRadera
  2. Alvernas liv har jag spanat på men ännu inte läst. De andra två var nya.

    SvaraRadera
  3. Alvernas liv och Clockwork Angel har jag läst!

    SvaraRadera
  4. Här kommer Muriel Barbery igen. Bra att få en extra påminnelse om att jag borde läsa något som hon har skrivit.

    SvaraRadera
  5. har inte läst någon av dessa tre. men jag läste Igelkottens elegans av Muriel Barbery och tyckte bra om den

    SvaraRadera
  6. Har inte läst någon av de här men har ju läst annat av Barbery som jag gillat så den är jag väldigt nyfiken på. Tack för tips!

    SvaraRadera
  7. Alvernas liv hade jag också, och de två andra var nya för mig. Jag tänkte också att Daisy Jones and the six nog borde dyka upp i någons trio :-)

    SvaraRadera
  8. Tack för tipsen! Har inte läst någon av dina val.

    SvaraRadera
  9. Den första är den enda jag känner till, har dock inte läst den. Tack för tipsen!

    SvaraRadera