fredag 26 mars 2021

Sabriel (The old kingdom #1) av Garth Nix

 

Dark Secrets, Deep Love, and Dangerous Magic

Sent to a boarding school in Ancelstierre as a young child, Sabriel has had little experience with the random power of Free Magic or the Dead who refuse to stay dead in the Old Kingdom. But during her final semester, her father, the Abhorsen, goes missing, and Sabriel knows she must enter the Old Kingdom to find him. She soon finds companions in Mogget, a cat whose aloof manner barely conceals its malevolent spirit, and Touchstone, a young Charter Mage long imprisoned by magic, now free in body but still trapped by painful memories.

As the three travel deep into the Old Kingdom, threats mount on all sides. And every step brings them closer to a battle that will pit them against the true forces of life and death--and bring Sabriel face-to-face with her own destiny.

Bokomslag och beskrivning av bokens handling hämtad från CDON.

Detta var en bok jag har sett på en del booktubers videor för ett tag sen, och var så där intresserad av men så en gång då jag råkade bara se den på biblioteket lånade jag den och nu har jag läst den.

Det är en intressant historia Nix har skrivit och jag gillade att det är magi som påverkar döden och Mogget en magisk katt eller vad han nu är för något som gör det spännande och jag vill veta vad som ska hända.

Sen är det inte en fullpoängare utan bara ett betyg 3 av 5 möjliga den får, men jag är ändå intresserad av vad som ska hända när jag läser, så får väl se om jag kommer läsa mer delar ur triologin eller inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar