tisdag 29 mars 2022

Tisdagstrion - Blod (i titel, handling eller på omslag)

 Tisdagstrion denna gång har temat blod (i titel, handling eller på omslag) och det behövs väl ingen närmare förklaring på det temat så här kommer min trio

  1. Olympens blod av Rick Riordan, är sista och femte delen i serien Olympens blod som är fortsättnngen på serien om Percy Jackson och handlar om barn till grekiska och romerska gudar som måste rädda världen.

  2. Blod & stjärnstoft av Laini Taylor är andra delen in Önskemånglarens dotter, som är en urbanfantasy och änglar och monster som utkämpar ett evigt krig.
  3. Röd drottning av Victoria Aveyard, är första delen i en serien med samma namn, där blodet nu är mera i handlingen och på omslaget än i titeln. Mare lever i en fantasyvärld där en del har silvrigt och en del har rött blod,

6 kommentarer:

  1. Röd drottning har jag läst :)

    SvaraRadera
  2. Just ja, Röd drottning har jag läst.

    SvaraRadera
  3. Har inte läst någon i din trio men känner igen allihop.

    SvaraRadera
  4. Jag känner igen de två sista, men har inte läst någon av dem.

    SvaraRadera
  5. har inte läst någon av dina tre. men jag känner igen författarnamnen på de två första oh titeln på den trefje

    SvaraRadera