tisdag 15 mars 2022

Tisdagstrio - De längsta böckerna jag har läst

Dagens tisdagstrio som ska vara om de längsta böckerna jag har läst var lite svår, för jag brukar ändå läsa rätt långa böcker, då jag läser en hel del episk fantasy, och jag har svårt att välja tre, för jag vet inte om jag ska gå på de längsta böckerna eller de bästa längsta böckerna. Tror jag bestämt mig för vilka jag vill ha med i min trio nu, även om Stephen King har skrivit en del långa böcker jag har läst så tror jag att jag tar bort honom från trion även om The Stand med sina runt 1300 sidor skulle vinna som en av de längsta böckerna jag har läst som jag även har gillat. 

  1. The way of kings av Brandon Sanderson. 1008 sidor

  2. Flickan från ingenstans av Justin Cronin. 907 sidor

  3. The priory of the orange tree  av Samantha Shannon. 848 sidor.

7 kommentarer:

  1. Den mittersta har jag men oläst än-

    SvaraRadera
  2. Har inte läst någon av böckerna, men hört talas om alla tre.

    SvaraRadera
  3. Flickan från ingenstans ser lockande ut!

    SvaraRadera
  4. Flickan från ingenstans har jag läst. De andra två är jag nyfiken på.

    SvaraRadera
  5. Flickan från ingenstans har jag läst och gillat :)

    SvaraRadera
  6. Flickan från ingenstans är den enda jag har läst i din trio. En bra trilogi det där.

    SvaraRadera
  7. Justin Cronin känner jag igen, men annars var det nya tips för mig! Kan tänka mig att episk fantasy ofta innebär långa böcker.

    SvaraRadera