måndag 7 mars 2022

Tisdagstrion - Klubbar, föreningar eller (hemliga) sällskap

 Tisdagstrions tema denna gång är Klubbar, föreningar eller (hemliga) sällskap, och först blev jag helt ställd vad för böcker har jag läst som skulle kunna ingå i en sådan trio, men sen kom jag på böcker liknande Den hemliga historien av Donna Tart har jag ju läst några som skulle passa, så alltså här kommer några Dark academia som genren kallas på engelska. Om ni vill ha en lite djupare förklaring till varför jag har valt dessa böcker så gå till recensionerna av respektive bok.

  1. Den hemliga historien av Leigh Bardugo.

  2. Vredens gudinnor av Katie Lowe

  3. Cathrine house av Elisabeth Thomas

12 kommentarer:

  1. Har inte läst någon av dem. Inte visste jag att det fanns en hel genre för den här typen av böcker. Dark academia låter dock inte som något för mig.

    SvaraRadera
  2. Jag försökte läsa Vredens gudinnor men tog mig inte igenom den.

    SvaraRadera
  3. Ny trio för mig. Tack för tips.

    SvaraRadera
  4. har inte läst någon i din trio!

    SvaraRadera
  5. Tack för trevliga tips.

    SvaraRadera
  6. Leigh Bardugos bok läste jag, jag tar de två andra som tips för jag gillar dark academia.

    SvaraRadera
  7. Tre böcker som jag inte har läst. Tack för tipsen!

    SvaraRadera
  8. Catherine House har ett ruggigt snyggt omslag!

    SvaraRadera
  9. Det var inte så länge sedan jag lärde mig vad Dark Academia är :-) Bardugo har jag läst en bok av.

    SvaraRadera
  10. De två översta har jag i bokhyllan.

    SvaraRadera
  11. Det nionde sällskapet har jag läst. Fast på engelska.

    SvaraRadera
  12. Jag har aldrig hört uttrycket Dark academia, men det är ju väldigt passande!

    SvaraRadera