torsdag 28 april 2022

Hett i hyllan vecka 17 / 2022

 

Så här skriver Monika om Hett i hyllan

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

I januari 2020 missade jag att avbeställa en bok som var Barnens bokklubb månadsbok så den dök upp här hemma, och jag blev intresserad av den då den dök upp, så jag bestämde mig för att behålla den då jag hade läst en bok av författaren sen tidigare som jag hade gillat, men sen blev den liggande i en bokhög och jag har inte läst den ännu fast jag vill, såg sen att det fanns ugglor på framsidan nu så den passar faktiskt in på en Kaosutmaningens punkt så jag ska försöka läsa den i alla fall under året tänkte jag nu...


Vissa människor har ett utrymme inuti sig, perfekt för döda själar att gömma sig i. Makepeace är en av de människorna, och hon har kämpat hela sitt liv för att stänga ute de döda skuggorna som försöker ta sig in. Men en kväll händer något så fasansfullt att hon tappar koncentrationen och plötsligt har hon en själ i sig. Själen är vild, brutal och stark men Makepeace inser snart att den kan fungera som ett skydd.
För när hon tvingas flytta till sina avlägsna släktingar samtidigt som ett inbördeskrig närmar sig förstår hon att hon bara är en bricka i ett spel. Snart måste Makepeace bestämma sig för vad som är värst: att vara besatt eller att dö?



2 kommentarer:

  1. Läskig beskrivning... ett hål där döda själar kan gömma sig 😱 Låter helt underbart ju.

    SvaraRadera
  2. Det var en okänd bok för mig. Omslaget var riktigt vackert!

    SvaraRadera