tisdag 12 april 2022

Tisdagstrion - Djur på omslaget

Då var det dags för veckans Tisdagstio och temat denna gång är Djur på omslaget, lätt men ändå inte lätt men här kommer min trio:

  1. Inte för nära av Collen Oakley, hund på omslaget. Huvudpersonen har en ovanlig form av allergi, hon är allergisk till andra människor, börjar jobba som biblitokarie efter att ha levt isolerat i sitt hem länge, och får nya vänner och hon får uppleva kärleken.

  2. Spellslinger av Sebastien de Castell, nja inte ett riktigt djur då det är ett fantasidjur kallat Squreill cat. Denna fantasy gillade jag mycket så jag ser framemot att läsa mer ur den, fast fattar inte varför jag har dröjt i snart tre år innan jag gör det.

  3. Lyras färd: Boken om stoft av Phillip Pullman, daimons på omslaget som tex Snöloepoard. Prequel till Guldkompassen och det är Lyras historia som nyfödd bebis vi får följa.

11 kommentarer:

  1. Okända böcker och med undantag för Pullman även okända författare.

    SvaraRadera
  2. Pullmans bok har jag läst. Har läst andra böcker av Sebastien De Castell.

    SvaraRadera
  3. Inte för nära tyckte jag om.

    SvaraRadera
  4. Har inte läst någon av böckerna. Tack för tipsen.

    SvaraRadera
  5. tre okända titlar för mig. men jag har läst en annan bok av Philip Pullman

    SvaraRadera
  6. Jag gillar omslaget till Spellslinger.

    SvaraRadera
  7. Inte för nära blev jag nyfiken på

    SvaraRadera
  8. Lyras färd skulle jag vilja titta närmare på

    SvaraRadera
  9. Pullmans bok måste jag läsa. Jag har ju läst alla andra om Lyra.

    SvaraRadera
  10. De senaste Pullman-böckerna har jag inte läst ännu, men älskar den första trilogin!

    SvaraRadera