tisdag 5 april 2022

Tisdagstrion - X i boktitel, författarnamn eller huvudpersons namn

Först när jag såg vilket tema Tisdagstrion hade - X i boktitel, författarnamn eller huvudpersons namn, blev jag lite ställd och trodde att det skulle bli problem att komma på vilka tre böcker som skulle ingå i min trio, men sen när jag väl började att fundera och kolla upp vilka böcker jag hade läst och läser så kom jag fram till denna trio.

  1. (The )Poet X av Elizabeth Acevedo, handlar om Xiomara som försöker överleva sin uppväxt i Harlem genom att skriva och uppföra Slam poetry, boken är skriven på vers och passar mycket bra att lyssna på som ljudbok i originalspråkets tappning då den läses upp av författaren själv. Om ni vill veta mera om vad den handlar om så läs min recension.

  2. Smash & grab av Maz Maddox, är en bok jag just nu håller på att lyssna på, är en gayromance bok med en dinosaurie-shifter. Har bara lyssnat på första tredjedelen av den men den verkar lovande plus jag litar på den som rekommenderat den, så jag ser framemot att läsa den.

  3. Sabriel av Garth Nix, är en fantasy där huvudkaraktären kan besöka dödens rike och magin är något som kan påverka död och liv. Svårt att förklara vad den handlar om så gå och se min recension om ni vill veta mera om den.

7 kommentarer:

  1. Gay romance läser jag gärna, men konceptet shifter (som verkar bli vanligare) begriper jag inte riktigt poängen med.

    SvaraRadera
  2. tre helt okända X. tänk vad en lär sig. hela tiden

    SvaraRadera
  3. Tre okända böcker för mig 🙂

    SvaraRadera
  4. Gayromance med en dinosaurie-shifter!!! Nu har jag missat något igen! Det låter fantastiskt.

    SvaraRadera
  5. The Poet X har jag tänkt läsa - verkar riktigt intressant!

    SvaraRadera
  6. Det verkar vara en spännande och intressant trio.

    SvaraRadera