onsdag 13 april 2022

The great hunt (The wheel of time #2) av Robert Jordan

 

For centuries, gleemen have told the tales of The Great Hunt of the Horn. So many tales about each of the Hunters, and so many Hunters to tell of...

Now the Horn itself is found: the Horn of Valere long thought only legend, the Horn which will raise the dead heroes of the ages.

And it is stolen.

In pursuit of the thieves, Rand al'Thor is determined to keep the Horn out of the grasp of The Dark One. But he has also learned that he is The Dragon Reborn--the Champion of Light destined to stand against the Shadow time and again. It is a duty and a destiny that requires Rand to uncover and master magical capabilities he never imagined he possessed.

Bokomslag och beskrivning av bokens handling hämtad från Adlibris.

Någon gång vid Millenium-skiftet läste jag denna series första böcker för första gången, och har gillat serien sen dess, nu inför TV-serien ville jag läsa om den och som tur var ville även Evelina göra det så vi läser serien tillsammans.

Jag ska då säga att jag gillar denna episka fantasyhistoria ännu, och ser fram emot att läsa den igen då det är vissa händelser jag vill läsa om och höra vad Evelina tänker och tycker om dem, sen ska jag säga att efter så många år sen jag läste den för första gången har jag glömt en hel del av handlingen så ibland känns det nästan som första gången jag läser om dem. Sen också att jag vet hur serien slutar gör att jag njuter mera av läsningen och kan se saker som jag inte såg första gången jag läste den om fortsätt handling och kan fascineras av att Robert hela tiden har haft en tanke med det han skriver och vet hur hans berättelse ska sluta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar