torsdag 15 juni 2023

Hett i hyllan vecka 24 / 2023

 

Så här skriver Monika om Hett i hyllan:
Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

Fortsätter med min långa lista av ljudböcker i min Storytel-bokhylla, detta är böcker jag la till runt 2013 då jag på allvar började använda tjänsten:


1914 förliser oceanångaren Empress Alexandra. Efter att ha lämnat övriga passagerare att drunkna trängs 39 personer i en livbåt som är byggd att bära hälften. För att den unga Grace ska överleva måste andra sätta livet till.

Med list och mod tar hon upp kampen om att härska i båten. En ödesdiger kamp som blottar människans allra mest basala känslor och instinkter såväl hos Grace som hos hennes medpassagerare.

Livbåten är en psykologisk thriller berättad av en kvinna som är lika oförglömlig och komplex som de händelser hon beskriver. En mardrömsfärd som inte lämnar någon läsare oberörd.

4 kommentarer:

  1. Den ligger nog i min lista på Storytel med.

    SvaraRadera
  2. Jag har läst en annan av henne, men inte denna.

    SvaraRadera
  3. Verkar vara en spännande otäck thriller. Inte läst.

    SvaraRadera
  4. Den här har jag läst, fast på engelska. Har för mig att jag tyckte den var ganska bra, men nådde inte mina förhoppningar.

    SvaraRadera