tisdag 27 juni 2023

Tisdagstrion - Sött & gott

 Temat denna gång för Tisdagstrion är Sött & gott (i titel, handling eller på omslaget) så här kommer min trio.

Som vanligt döljer sig mina recensioner i länkarna av titeln, för den som är intresserad av vad böckerna handlar om och/eller vad jag tyckte om dem.

  1. A certain hunger av Chesea G Summers, kanske inte en söt bok, men det finns i alla fall en efterätt som tillagas i den.

  2. Snöstorm och kanelhjärtan: fyra juliga berättelser, en novellsamlin som utspelar sig i jultid (hmm lite fel årstid), som utspelar sig omkring ett café som serverar kanelhjärtan, så lite sötare än första boken är den.

  3. Hjärtlös av Marissa Meyer, en bok om innan Hjärter dam förlorade sitt hjärta och blev hjärtlös, i denna bok vill hon hellre baka goda bakverk och efterrätter.

8 kommentarer:

  1. har inte läst någon av dina böcker. Snöstorm och kanelhjärtan låter trevlig. och Hjärtlös blir jag nyfiken på

    SvaraRadera
  2. Hjärtlös är den enda jag känner igen, men jag har inte läst den.

    SvaraRadera
  3. Tre böcker som jag inte har läst, men julboken känner jag igen.

    SvaraRadera
  4. Heartless vill jag ju läsa men det har inte blivit av. A Certain Hunger blir jag nyfiken på.

    SvaraRadera
  5. Nya titlar för mig! Hjärtlös verkar bra

    SvaraRadera