tisdag 13 juni 2023

Tisdagstrion - Titlar som herr, fru och fröken i titeln

 Tisdagstrions tema denna gång, titlar som herr, fru och fröken i titeln, var inte helt lätt först att hitta tips på,  sen så är jag är inte helt nöjd med de titlar som är i min trio, då det är böcker som jag inte är helt förtjust i förutom den första.

Som vanligt länkar jag till mina recensioner som jag rekommenderar att kolla in om ni vill veta vad böckerna handlar om och/eller vad jag tyckte om dem.

  1. Miss Peregrines hem för besynnerliga barn av Ransom Riggs, denna läste jag för så länge sen att min blogg innehåller inte en recension för denna bok, men jag har en recension för del tre i serien Själarnas bibliotek. Jag gillar Riggs sätt att berätta med hjälp av besynnerliga kort i handlingen och jag gillar att läsa om de besynnerligheter som dessa barn får uppleva.

  2. Einsteins fru av Liv Strömquist

  3. Herr och fru Slusk av Roald Dahl
En bonus för att jag inte riktigt nöjd med de böcker som jag har i trion, denna har ju en titel i titeln men inte en av de som Helena tänkte sig.
My Lady Jane av Cynthia Hand, Brodi Aston & Jodi Meadowes

8 kommentarer:

  1. Fin trio, läst två. https://hannelesbibliotek.blogspot.com/

    SvaraRadera
  2. Miss Peregrines hem för besynnerliga barn är den enda jag har läst och känner till i din trio.

    SvaraRadera
  3. det var väl en jättefin trio! har inte läst någon av dem men skulle gärna göra det

    SvaraRadera
  4. Herr och Fru Slusk låter som en kul bok

    SvaraRadera
  5. Einsteins fru vill jag läsa. Gillar Liv Strömquist. Tack för tipset!

    SvaraRadera
  6. Riggs bok jar jag läst. Tack för tips om de andra.

    SvaraRadera
  7. Har inte läst böckerna men det verkar vara en rolig och spännande trio.

    SvaraRadera
  8. Lady funkar väl också bra, tycker jag :-) Strömquist skulle jag vilja läsa mer av.

    SvaraRadera