söndag 1 december 2019

En novell i december #1

1 December

Tänkte göra en form av adventskalender på bloggen, för jag har tänkt att försöka läsa en novell per dag fram till jul, och se om jag även kan få till att blogga om dem.

Fast jag valde ett par olika novellsamlingar att läsa ur, så jag tyckte det var lite svårt att komma på hur jag ska skriva om dem, för just den jag läste idag kändes som jag spoilar hur jag än skriver om handlingen från den.

Den heter iallafall Animals och kommer från Jen Campbells novellsamling The Beginning of the world in the middle of the night. Novellerna är mystiska och sagolika för dem är oftast baserade på sagor, just denna är det H C Andersens  De vilda svanarna som ligger till grund.
Jag tyckte även om vad jag läste och tycker det ska bli intressant att läsa mer av dessa noveller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar