söndag 29 december 2019

Min bokresa #70 - 10 Year Challenge Book Tag

Denna såg jag när Rincey precis hade gjort den och tänkte det var en kul tag att göra nu i slutet av året/årtiondet.


1. What was your favorite book in 2009?
Får först berätta att jag trodde att jag skulle ha svårt att få fram vad jag hade läst det året, men min gamla blogg Camillas bokblogg fanns ju kvar så jag kunde se på den.
Men då inföll sig istället problemet jag kan inte ange bara en bok som favoriten för 2009, men dessa har jag när jag ser vilka de är kommit ihåg från när jag läste dem att jag gillade.

2. What is your favorite book of 2019?
Kunde ju vara lika svårt att svara på denna som förra frågan men jag har faktiskt en årets favorit.
Moxie av Jennifer Mathieu
3. What was your least favorite book in 2009?
Denna var lättare att utse och det var Parasit av Scott Westerfeld, blev riktigt besviken av denna bok speciellt som jag har gillat författarens Ugglies serie.
4. What was your least favorite book in 2019?
Precis som 2009 blir svaret här en bok som jag blev väldigt besviken på.
Daisy Jones & the six av Taylor Jenkins Reid
5. What is a book published in 2009 that you still want to read?
Det blev till att googla för att se vad för romaner som gavs ut 2009, hittade denna som jag känner igen och vill läsa Oscar Waos korta förunderliga liv av Juanot Diaz.
6. What is a book published in 2019 you want to get to before 2020?
Där finns det två svar, men jag tror inte jag kommer att hinna läsa någon av dem innan året är slut.
Genom dina ögon av Peter Hoeg
Bekännelsen av Jessie Burton
7. What is a genre you used to read a lot of that you don’t read as much of anymore?
Jag läser väl ungefär i stort sett samma genrer 2009 som nu men jag skulle kanske säga att jag har minskat ner på deckar läsningen.
8. What is a new genre you’ve discovered since 2009? Upptäckt och upptäckt men jag trodde länge att historiska romaner inte var något för mig, men ju fler jag läser desto fler favoriter får jag i den genren som tex De sju systrarna av Lucinda Riley

9. What is a reading or book habit you are hoping to leave behind in this decade?
Det finns faktiskt ingen, eller jo kanske att försöka läsa ut böcker snabbare än jag gör nu, jag påbörjar gärna flera på en gång pga jag är en humörläsare, och sen blir de liggande kanske i månader innan jag läser ut dem.
10. What is a new reading goal or habit you want to create in the upcoming decade?
Det blir ju en variant på det svar som finns i frågan innan. Att inte vara en sådan slalomläsare som att ha flera böcker på gång samtidigt, fast inte att överge det helt utan hålla ner antalet och inte ha uppemot 10 böcker på gång samtidigt som jag kan ha.

Alla som är intresserade av att svara på denna tag får göra det, lämna gärna en länk till era svar i kommentarerna.

Här finns mina övriga Bokresor inlägg.

1 kommentar:

  1. Svåra frågor, speciellt de som handlade om 2009. Här är i alla fall mina svar: https://ewelinasbokblogg.blogspot.com/2019/12/min-bokresa-70-10-year-challenge-book.html

    SvaraRadera