fredag 13 januari 2023

Helgfrågan vecka 2 / 2023

 

Helgens fråga i Helgfrågan var en som jag tyckte jag kunde svara på - Om jag läser om böcker, och helst vill jag som Mia helst läsa böcker som jag inte har läst innan för att jag har så många böcker jag vill läsa, men ibland så läser jag gärna om böcker.

En bok-serie som jag har läst om flera gånger är Hungerspels-trilogin av Suzanne Collins. Men under 2022 har jag läst om några böcker till exempel Eragon av Christopher Paolini för jag och Evelina har läst hela den serien under 2022, och jag hade läst första delen tidigare. Håller även på med att läsa om fantasyserien Drakens återkomst av Robert Jordan med Evelina. Verkar vara Evelina som gör att jag läser om böcker för jag läste även om under 2022, The  long way to a small angry planet av Becky Chambers på grund att jag och Evelina skulle läsa resten av serien.

Annars har jag ett par böcker jag funderar på att läsa om för när jag har lyssnat på dem så har jag känt att jag inte riktigt har hängt med i vad som händer för jag varit för trött och/eller okoncenterad då jag lyssnar, en del vill jag läsa om bara för att jag även om jag inte gillat boken helt fullt ut fått en känsla att jag gillar dem egentligen, och (plus) en annan orsak är att jag har kanske tyckt att de varit värda ca 3 i betyg av 5 och inte tänkt mig kunna läsa om dem men sen har det framkommit att de är första delen i serier och jag känner att jag vill läsa vidare i serien men känner att jag behöver nog läsa om den första delen för att få med vad som hände i den då jag fortsätter i serien och därigenom även kanske kunna höja betyget på dem.

Några av dem är Radiance av Cathrynne M Valante, Only good indians,& My heart is a chainsaw av Stephen Gramham Jones och Gideon the ninth av Tamsyn Muir.

Får nu sluta här, för detta blev visst ett långt svar....

5 kommentarer:

  1. Jag skulle nog inte ha tid att läsa om serier. Men Hungerspelen skulle jag kunna tänka mig att läsa igen,

    SvaraRadera
  2. Eragon böckerna är hur tjocka som helst.

    SvaraRadera
  3. Inser att vi inte läser riktigt samma sorts böcker du och jag. Men du läser om oftare än jag gör!

    SvaraRadera
  4. Inte läst någon av de böcker du nämner. Hungerspelen försökte jag ta mig an, men fastnade redan i första delen. Varför det inte funkade vet jag ej.

    SvaraRadera