lördag 7 januari 2023

Bäst och sämst 2022

Detta var den bästa bokserien jag läste under 
2022 - The Expanse av James S A Corey

Jag tänkte göra en sammanställning av de bästa och de sämsta böckerna jag har läst under året som gått, alltså de som fick 5 i betyg respektive de som fick 2 och 1. Förutom sista bilden i inlägget är det bilder på de bästa böckerna jag läste under året, går en liten trend i dem, Sience fiction eller gay-romance, verkar det vara det jag gillade att läsa 2022.

Börjar med de bästa som är sammanlagt 20 st för 2022 som fick betyget 5 av 5 möjliga,lite kul är också att de flesta av dem läste jag i januari. Sen kan jag ju klumpa ihop några som ingick i samma serie, även samma författare och genrer, men tänkte se varför inte lista alla 20, så här är dem: 


  1. His quiet agent av Ada Maria Soto (januari)
  2. The Alpha´s warlock (#1) av Eliot Grayson (januari)
  3. Captive mate (#2) av Eliot Grayson (januari)
  4. The Alpha experiment  (#3) av Eliot Grayson (januari) 
  5. Demons do it better av Louisa Masters (januri)
  6. Undercover av Eliot Grayson (januari)
  7. Sailor proof av Annabeth Albert (januari)
  8. Abaddon´s gate  (#3) av James S A Corey (januari)
  9. Cibola burn (#4) av James S A Corey (januari)
  10. Nemisis games  (#5) av James S A Corey (januari)
  11. .Slay av Brittney Morris (februari)
  12.  Amari and the night brothers av B B Alston (mars)
  13. Tiamath´s wrath (#8) av James S A Corey (april)
  14. Leviathans falls (#9) av James S A Corey (april)
  15. Tweak av Nic Sheff (maj)
  16.  Do you dream of Terra-two? av Temi Oh (september)
  17. Sommarmöten av Emily Henry (november)
  18.  Kvinnorna på 10:e våningen av Karin Alfredsson (december)
  19. Nitton kvinnor. Berättelser om syriskt motstånd av Samar Yazbek (december)

  20. Riggad sanning av Bryan Stevenson (december)

    Så nu till de sämsta böckerna under 2022, ett par blev jag verkligen besviken på, bägge två i serier som jag gillat sen tidigare, 1795, som fick betyget 1 bara för att jag läste ut denna då den var den avslutande delen i serien och jag ville veta hur det gick för karaktärerna men om det varit en fristående bok hade jag aldrig läst ut den. Plus Jul i rubinrött, som inte alls var lika bara som första delen i den serien, mest för att den saknade den speciella paranormala-touch Hellberg brukar ha i sina böcker som jag gillar. 

    Upptäckte även nu att många av dessa inte ens fått recensioner, antagligen har jag glömt det eller inte orkat med det då de varit så dåliga.


  1. In a holidaze av Christina Lauren (december)
  2.  Five mafia captor´s virgin av Nicole Casey (december)
  3. Kristallklara nätter i juletid av Sarha Morgan (december)
  4. The beauty and the lumberjacks av Lee Savino (november)
  5. Open play av Morningstar Ashley & Luna David (september)
  6.  1795 av Niklas Dag och Natt (betyg 1) (juli)
  7.  Double dirty mountain men av Parker Grey (april) 
  8. Two boyfriends are better than one (februari)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar