lördag 21 januari 2023

TV-serier jag såg sista kvartalet 2022 (plus slutsats från hela året)

Jag har under 2022 varit helt fast i att se på TV-serier och har bingewatched flera serier och sägonger per vecka/månad, det kan ses i de tre första kvartalen under detta år.

Kvartal 1

Kvartal 2

Kvartal 3

Men nu i December blev jag lite mätt på TV-serier och har nu bara sett på några få avsnitt per vecka, och mest de serier jag ser ihop med Evelina. 

 Oktober

The Blacklist (med Evelina)

Elite (sett till och med säsong 3, och tar nu ett lite uppehåll av serien)  (med Evelina)

Chicago fire

Chicgo med 

Chicago PD

Chicago justice (finns bara endast en säsong som jag har sett klart på)

November

Euphoria  (med Evelina)

The Blacklist (har sett fram till sista säsongen i serien och väntar på nästa säsong som verkar bli den avslutande).  (med Evelina)

Station eleven  (med Evelina)

Chicago fire (har sett fram till där serien är nu inför uppehållet över helgerna)

Chicago med  (har sett fram till där serien är nu inför uppehållet över helgerna)

Chicago PD  (har sett fram till där serien är nu inför uppehållet över helgerna)

December

Station eleven - Har läst boken sen tidigare, och boken som serien hade flera tidslinjer och från olika personers synvinklar den berättas ur det gjorde det ibland lite förvirrande men jag tror det var bra att ha läst boken först för att hänga med bättre, även om handlingen skiljer sig lite åt i serien från boken, men det tyckte jag bara gjorde den bättre egenltigen. Denna gav mersmank men som det verkar ska det inte bli fler säsonger tyvärr. Betyg 4½ av 5.  (med Evelina)

Euphoria (håller på att se serien just nu - säsong 2)  (med Evelina)

How to get away with murder (håller på att se serien nu, är i säsong 5).  (med Evelina)

Film: The nightmare before christmas - Denna Disneyfilm var från 1993 och jag hade inte ens hört talas om den förrän nu i år, det var väl en liten trevlig film att se som gör en blandning av högtiderna Halloween och jul. Betyg 2½ av 5.  (med Evelina)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar