söndag 30 juli 2017

Alla dessa readathons

Jag har fastnat i att titta på en hel gäng med booktubers på Youtube, och i denna "community" pågår det ju hela tiden Readathons tycks det mig.
Denna veckan har ju BooktubeAthon pågått som jag har medverkat i och samtidigt har ju även Biannual Bibliothon, där de faktiskt under även resten av året läser böcker tillsammans och har liveshows där de diskuterar dessa.

Sen under denna vecka som dessa har pågått ramlade jag på en annan readathon där det gällde att läsa e-böcker som också har pågått denna vecka men slutar inte förrän 14 augusti.


Detta tyckte jag kunde vara kul att vara med i men, det blir nog inte av pga jag helst inte läser e-böcker och det beror väl på att jag inte har någon läsplatta utan jag läser på surfplatta eller i datorn. Jag har samlat på mig några och skulle egentligen behöva läsa dem jag har.
Här är utmaningarna som följer;

1. Read a book where the authors name begins with an "S"
2. Read your favorite summer genre. 
3. Read a book that takes place during the summer time. 
4. Read a book with summer colors, items or sunshine on the cover. 
5. Read a book about a trip to the beach or ocean. 
6. Read a sizzling hot romance. 
7. Long summer days- Read a book that finally finishes a series. 

Däremot tänker jag vara med i den readathonen som går ut på att läsa tegelstenar, The Tome Topple Readathon som pågår mellan 4-11 augusti, alltså gäller att läsa böcker som är längre än 500 sidor.



Och här kommer utmaningarna gällande denna readathon

1. Read more than 1 tome 
2. Read a graphic novel (still over 500 pages!)
3. Read a tome that is part of a series 
4. Buddy read a tome
5. Read an adult novel
** Bonus Instagram Challenges: http://instagram.com/thoughtsontomes **

Här är de tegelstenar jag har liggande hemma som jag kan välja mellan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar