måndag 17 juli 2017

Tiggaren av Sofie Sarenbrant

Högaktuell spänningsroman om maktövergrepp på samhällets allra mest utsatta.

Minnesstunden är känslosam. En ung kvinna är död, under ofattbara omständigheter. Men i bakgrunden befinner sig en person som intensivt betraktar de sörjande, mån om att själv inte bli sedd.

Samtidigt faller Stockholms tiggare offer för vad som verkar vara en psykopatisk seriemördare. Polisen famlar i mörkret, och den enda personen som kan stoppa morden måste göra allt för att stanna i det fördolda.

Tiggaren är den obehagligt aktuella och spännande femte delen om kriminalinspektör Emma Sköld. Oavsett om boken läses som en fristående deckare eller en fortsättning på serien kommer läsaren att få ta del av Emma Skölds starka och rättmätiga hämnd.
Text från Bokus sida.

Jag läste denna endast dagen efter jag hade avslutat Avdelning 75 som hade en rejäl cliffhanger, och den tog en bra bit in i denna bok innan man fick reda på hur det hade gått. Sen var denna inte lika bra som Avdelning 75. Men den hade en spännande och aktuell handling om tiggarna i Sverige. Jag tror detta var avslutande delen om Emma Sköld och att det var ett bra avslut på serien. Och Sarenbrant knöt ihop alla lösa trådar som har funnits från alla delar, så det var som sagt ett bra avslut

(Jag ville så gärna läsa denna att den blev lånad som e-ljudbok från mitt bibliotek ( som härmed upptäckte var ett bra sätt att läsa böcker på).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar