onsdag 19 juli 2017

Ett försök till att läsa så mycket jag kan i 9 dagar, (24 in 48 + Booktube A-thon)

Jag har under veckan hittat två readathon som jag tyckte var lite kul att försöka vara med i, och en orsak är att jag har en hel del biblioteksböcker som jag behöver läsa ut innan de ska lämnas 27e.

Först ut är 24 in 48 readathon ( den är under lördag och söndag 22e till 23e  ) och går ut på att läsa i 24 timmar av de 48 timmar den pågår. Här är min TBR för helgen (tror förhoppningsvis att översta boken kommer att vara utläst innan start och att ha läst en hel del i den understa med innan start.


Sen pågår under nästa vecka 24e till 30e Booktube A-thon, där några Booktubers går ihop och har en readathon tillsammans, här finns utmaningar, både i bokväg och i videoutmaningar etc. Se deras video här





Här är de sju böckerna jag tänker försöka läsa under den veckan.
En bok med en person på framsidan: När drömmar slår in av Sofia Fritzon.
En bok som du bara läser utomhus: Ru av Kim Thúy
En hypead bok: Störst av allt av Malin Persson Giolito
En bok i en sittning: Svindlade höjder av Emily Bronte ( den grafiska romanen)
En bok om en karaktär som är helt olik dig: Svart eld av Alyson Noel (om en odödlig tonåring)
En bok som är ett omslagsköp; Harry Potter and the Chambers of Secrets av J K Rowling (den illustrerade)
En sjunde bok: Barnet från ingenstans av Kari Rosvall och Naomi Linehan




2 kommentarer:

  1. Jag har också tänkt vara med i Booktube A-thon! Visste inte om det andra readathonet men det verkar ju också roligt! :)

    SvaraRadera
  2. Lycka till nu med Booktubeathon såhär efter det första läsmaratonet :) Ser ut att vara bra böcker där, hoppas det :)

    SvaraRadera