fredag 11 augusti 2023

Helgfrågan vecka 32 / 2023


Jag fortsätter med att tipsa om Booktuber här i Helgfrågan sommaredition, tänkte att jag väljer att tipsa om några som utmärker sig för mer saker än att de bara talar om böcker som tex en sak som gör en del booktuber roligare att se på är speciellt om de har något klurigt sätt att välja vad de ska läsa, så kallade TBR-games, ett annat plus är om de äger något husdjur som ofta frekventerar i deras videos/vloggar, och det har Codie, katterna gör även ett framträdande i denna video då hon väljer ut sin Augusti-TBR,


Andra booktuber som har katter som man får se en hel del av är G - Book roast som Codie nämner i sin video. Emily Fox som har en hel liten kattfamilj med busiga kattungar. 

Är man mer en hundmänniska så kolla in Natalie Ramones, PeruseProject och/eller Syd bookwoorom 

Booktubers med barn är också kul att se på, Aprillus Maximus, Bookables och Zoe´s all booked (Zoe har både barn, katt och hund).

Andra saker som gör vissa booktubers intressanta att se på är de som är kreativa och konstnärliga och håller på med Bullet journaling, readingjournals etc som Plant Based Bride, Mochibujo (från Norge) och journal with chloe

Plus ni får lite bonus-booktuber - mina favoriter som jag ännu inte har nämnt i dessa helgfråge sommarediton-tips: Basically Britt, Jack in the books, Brews and reviews, cat chats , A Frolic through Fiction, The Book Castle (från Norge) och en som läser mest klassiker Kate Howe

Tillslut några på svenska: nilmasbokhylla, Lina Henriksson, Vargnatts bokhylla och Sincerely Johanna.

Avslutar med en video från en booktuber (hon har en lite annan stil än vissa andra booktuber jag ser på och så katter! och bullet journaling) som jag inte sett så mycket på det senaste, men har gillat tidigare och såg den här precis innan jag började skriva detta inlägg så jag kunde inte låta bli att ta med den här:

1 kommentar: