måndag 7 augusti 2023

Vad jag läste, såg och hörde på under vecka 31 / 2023

Läsningen denna vecka har varit ovanlig, jag har läst ut några böcker men påbörjat en hel del drös, för jag kunde inte välja vad jag skulle läsa under Augusti av de där böckerna jag äger och ville läsa detta år, så jag bad först Evelina välja ut 5 nummer mellan 1-20 av de böckerna jag helst ville läsa, så det blev de som är på bilden ovan. Sen kunde jag heller inte bestämma mig för vilken av dem jag skulle läsa först, så jag provläste dem alla läste mellan 16-24 sidor, (ungefär prolog och första kapitlet) för att välja vilken, så jag har nu påbörjat fem böcker som jag ska läsa ut under Augusti. Plus dem jag läser i övrigt.

Här på min Goodreads sida kan nu även utforska vad jag tyckte om varje bok efter jag provläste dem plus vilken betyg jag tror jag kommer att ge varje bok då jag avslutat dem. 
Jag har även hunnit se på en del booktube-klipp plus TV-serier som Only murders in the building (6 avsnitt) och The Night Agent (2 avsnitt).
Sen har jag lyssnat på ljudböcker och musik.

Detta har jag läst dag för dag 
31/7
80 sidor ur Before they are hanged av Joe Abercrombie (ljudbok)
219 sidor ur The language of flowers av Vanessa Diffenbaugh (utläst)

1/8
55 sidor ur This is my America av Kim Johnson
25 sidor ur Holy sister av Mark Lawrence (ljudbok)
130 sidor ur Kackerlacka av Halfdan Pisket (utläst)

2/8
47 sidor ur This is my America
21 sidor ur Holy sister
30 sidor ur Before they are hanged

3/8
52 sidor ur This is my America
23 sidor ur Holy sister
151 sidor ur Medborgare av Halfdan Pisket (utläst)
17 sidor ur Det slutna sällskapet av Elizabethg Klehfoth
18 sidor ur Iron widow av Xiran Jay Zaho
19 sidor ur Before they are hanged

4/8
47 sidor ur This is my America
17 sidor ur Holy sister
14 sidor ur Sweet pea av C J Skuse
18 sidor ur Jane, unlimitied av Kristine Cashore
24 sidor ur Rosewater redemption av Tade Thompson
11 sidor ur Before they are hanged

5/8
51 sidor ur This is my America
22 sidor ur Holy sister
37 sidor ur Before they are hanged

6/8
43 sidor ur This is my Americka
32 sidor ur Holy sister
40 sidor ur Iron widow
18 sidor ur Before they are hanged (utläst)

31 sidor Extramaterial ur The languge of flowers

 Sammanlagt läst denna vecka

antal sidor 1267

tid lyssnat på ljudbok ca 8 timmar
antal utlästa böcker 4

Sammanlagt läst under Augusti månad
antal sidor 977
tid lyssnat på ljudbok 6½ timme
antal utlästa böcker 3

Sammanlagt läst under Juli månad
antal sidor 5343
tid lyssnat på ljubok ca 35 timmar  
antal utlästa böcker 14
 
Sammanlagt läst under Juni månad
antal sidor 5220
tid lyssnat på ljudbok ca 43½ timmar  
antal utlästa böcker 17

Sammanlagt läst i Maj
antal sidor 3593
tid lyssnat på ljudbok ca 37 timmar
antal utlästa böcker 10

Sammanlagt läst under April månad
antal sidor 2818
tid lyssnat på ljudbok ca 27 timmar 15 minuter
antal utlästa böcker 9

Sammanlagt läst under Mars månad
antal sidor 5999
tid lyssnat på ljudbok ca 39 timmar och 50 minuter
antal utlästa böcker 14

Samanlagt läst under Februari månad
antal sidor 3845
tid lyssnat på ljudbok ca 51  timmar
antal utlästa böcker 14

Sammanlagt i Januari måna
antal sidor 5349
tid lyssnat på ljudbok ca 55 timmar
antal utlästa böcker 14

Sammanlagt läst  i år 
antal sidor 33918
tid lyssnat på ljudbok ca 300 timmar 
antal utlästa böcker 93

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar