torsdag 17 augusti 2023

Hett i hyllan vecka 33 / 2023

Så här skriver Monika om Hett i hyllan

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

Fortsätter med en titel från min långa Storytel-bokhylla, en till ljudbok jag la till runt 2014, som jag ännu inte har läst, sen vill jag och har väl tänkt att läsa/lyssna på alla Björn Hellbergs böcker, en del har jag redan läst men inte denna ännu...


Kaj Sundell är på väg hemåt efter ett biobesök med fästmön, men i den ljumma vårkvällen väntar någon på honom… Mordet på den stridbare politikern vänder upp och ned på allting. Vem var det som så bestialiskt dödade denne kontroversiella rikskändis? Samme person som lömskt dyker upp ur bakhåll och knivattackerar unga lömska damer med exotiskt utseende? Och vem är egentligen rovdjuret?

ROVLYSTNAD är en berättelse om mänsklig bräcklighet, om rasism och ondska, om rädsla för det främmande, om våldsbehov, girighet och rovdrift. Staden är spelplats i denna spännande och humorfyllda bok, precis som i Björn Hellbergs övriga kriminalromaner. Och naturligtvis kreeras huvudrollen av den fete, medkännande och ölälskande kommissarien Sten Wall.

5 kommentarer:

  1. Har funderat på att läsa något av honom, men jag blir ändå avskräckt av att det är så oerhört många böcker...

    SvaraRadera
  2. Känner inte alls till författaren och den här boken. Men kanske är den spännande.

    SvaraRadera
  3. Jag har läst några böcker av honom, men upptäckte att han skriver ungefär som han pratar ... lite omständligt och långsamt ... så det har inte blivit fler på ett tag.

    SvaraRadera
  4. Rensar du ibland på din Storytelhylla? Smaken ändras ju med åren.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det skulle man kunna tro, att jag inte gör, men jo det gör jag. Fast många böcker är jag ändå intresserade av även om just nu inte är inne i en period och läser deckare som jag gjorde då jag la till denna och de övriga runt 2014/2015, men läsa dem vill jag någon gång, som känns som om det kanske inte skulle bli alls, men den dag jag vill läsa deckare så är det här en kandidat.

      Radera