torsdag 3 augusti 2023

Hett i hyllan vecka 31 / 2023

 

Så här skriver Monika om Hett i hyllan
Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

Fortsätter med en bok från min långa lista av ljudböcker som jag vill lyssna på från Storytel, denna är tillgd någon gång runt 2015, har läst böcker av författaren innan och gillat, antar att denna ingår i samma deckar-serie som jag redan har läst ur



En kriminalroman om ond bråd död och en rättvisa som är blind! 23 år har Tony suttit inne för mordet på sin ungdomskärlek Marianne. När han släpps ur fängelset återvänder han till sitt barndomshem på Marstrand för att börja ett nytt liv, men det förflutna kommer snart ikapp honom. Den pensionerade chefsåklagaren Karl-Gustaf Rosén, som såg till att Tony fick livstid, börjar frukta för sitt eget liv när två huvudvittnen i rättegången mot Tony mördas. Polisen misstänker att Tony är ute efter en fruktansvärd hämnd.

4 kommentarer:

  1. Jag läste de tre första delarna i den serien, sedan gav jag upp. De passade inte mig alls.

    SvaraRadera
  2. Som vanligt när det handlar om spänningsböcker så vet jag ingenting om den här boken. Har aldrig läst något av Mats Ahlstedt.

    SvaraRadera
  3. Jag har två böcker av honom i hyllan. Som jag inte läst.

    SvaraRadera
  4. Jag får instämma med Mösstanten här! :)

    SvaraRadera