tisdag 22 augusti 2023

Tisdagstrion: Havet

 Tisdagstrion denna gång har temat havet, och det ska väl inte vara så svårt att hitta tre böcker att tipsa om, som vanligt länkar jag itll mina recensioner av böckerna för er som är intresseade av att läsa vad de handlar om och/eller vad jag tyckte om dem:

  1. A thousand pieces of you av Claudia Gray. Man måste läsa för att se kopplingen med havet, för jag kan inte skriva mer för då ger jag bort en spoiler som gör boken så intressant att läsa...så läs den.

  2. Tårar i havet av Ruta Sepetys. Koppling till havet för den här boken är nästan omöjligt att missa.

  3. Djupgraven av Camilla & Viveca Sten. En barnbok riktad till barn från 10 år och uppåt, jag  kan säga att den är lika läsvärd för en vuxen som ett barn, en spännande urbanfantasy-historia om vår svenska mytologi med anknytning till Östersjön.


6 kommentarer:

  1. Blir mycket nyfiken på A thousand pieces of you! /Bokologen

    SvaraRadera
  2. Känner till alla tre men har inte läst dem.

    SvaraRadera
  3. Tårar i havet har jag läst fast på engelska. Tack för tops om de andra två.

    SvaraRadera
  4. Konstigt att ingen av Claudia Grays böcker verkar ha översatts till svenska.

    SvaraRadera
  5. Tårar i havet har jag funderat på att läsa.

    SvaraRadera
  6. Jag har inte läst någon av dessa, men är nyfiken på de två sista.

    SvaraRadera