lördag 6 januari 2024

Bok-serier 2023



 Redan under 2020 skrev jag ihop inlägg om serier jag läste för att hålla koll på vilka jag läste och även för att hålla koll på att jag läste klart dem. Jag behöver helt enkelt förska avsluta en hel del serier, för detta känns nästan oöverkommligt som det ser ut nu när jag sammantäller detta.
Behöver iallafall försök avsluta mer serier än jag påbörjar under 2024 och fortsätta på det sättet för att komma tillrätta med alla serier jag läser. Jag tänkte precis likadant förra året, men inte lyckades jag precis. Se bara hur många nya serie jag påbörjat.

Här länkar jag till dessa inlägg plus den uppdatering jag gjorde i början av 2023.

Påbörjat ( 20 st + 9 st Manga)

Skyward - Brandon Sanderson

- Skywrad #1

Finaly Donovan - Elle Cosimano

Finaly Donovan is killing it #1

Finaly Donovan knocks ´em dead #2

Finaly Donovan jumps the gun #3

The city we became - N K Jemisin

- The city we became #1

Metallsviten - Anna Jakobsson Lund 

- Blynätter #1

Gentelman bastard - Scott Lynch

- The lies of Locke Lamora #1

The fist law - Joe Abercrombie

- The blade itself #1

- Before they are hanged #2

- Last argument of kings #3

The Founders triology - Robert Jackson Bennett 

- Fondryside #1

Wayward Pines - Blake Crouch

- Pines #1

Iron Widow - Xiran Jay Zhao

- Iron Widow #1

Sweet pea - C J Skuse

- Sweet pea #1

Helen Grace - M J Arlidge 

- Ole dole #1

Seasonal Quartet - Ali Smith

- Höst #1

Planetside - Michael Mammay

- Planetside #1

The legend of the first empire - Michael J Sullivan 

- Age of myth #1

Ice barbarians planet - Ruby Dixon

Midnight harbour - Nikki St Crove

Hot vampire next door # 1 & #2

Criminal intentions - Cole McCade

- The cardigans #1

- Junk shop blues #2

- The man with the glass eye #3

Lovelight - B K Borison 

- Lovelight farms

Manga - Bungo stray dogs vol 1 - Kafka Asagari & Sango Harukawa 

Manga - The acient magus bride vol 1 - Kore Yanazaki

Manga - Your lie in April vol 1 - Naoshi Arakawa

Manga - Boys run the riot vol 1 - Keito Gaku

Manga - Yona of the dawn vol 1 - Mizhuo Kusanagi

Manga - One Piece vol 1 - Eichiro Oda

Manga - Blue flag vol 1 - Kaitu

Manga - Death note vol 1 - Tsugumi Ohba

Manga - Love me, love me not vol 1 - Io Sakisaka

Manga - Tokyo ghoul : re vol 1 - Sui Ishida 

Manga - Haikyui!  vol 1 - Haruchi Furudate 


Läst delar av 

Flickorna och mörkret - Camilla Grebe

 - Välkommen till evigheten #6

The dark artificles - Cassandra Clare

- Lord of the shadows #2

Kaostriologin - Patrick Ness

- Cirkeln och pilen #2

The sister Brown-series -  Talia Hibbert

- Take a hint, Dani Brown #2

Stormlight archive - Brandon Sanderson

- Worlds of radiance #2

Reluctant royals - Alyssa Cole

- A duke in default #2

Supernatural investigations - B B Alston

- Amari och det farliga spelet #2

Spellslinger - Sebastien de Castell

- Shadowblack #2 

Saga - Fiona Staples & Brian K B Vaughn

- Saga #10

Diviners - Libba Bray

- Lair of dreams #2

The witcher - Andrezej Spakowski

- Föraktets tid #4

- Elddopet #5

The Bone season - Samantha Shannon

- The mime order #2

Alex Stern - Leigh Bardugo

- Hell bent #2

The extinction trials - S M Wilson

- Exile #2

Andrea Oliver - Karin Slaughter

- Bortglömd flicka #2

 One av oss - Karen McManus

- En av oss står på tur

RELIC - Maz Maddox

- Sink or swim #2

 The wayward children - Seanan McGuire

- In an absent dream #4

Kretsen (Rawen boys) - Maggie Stiefwater

- Drömtjuvarna #2

Deadly class - Rick Remender, Wes Craig

- The Snake pit vol 3

- Die for me vol 4

- Carousel vol 5


Avslutat (10 st)

Amber in the ashes - Saaba Tahir 

- A sky beyond the storm #4

The Jumbies - Tracey Baptiste

- The Jumbies God´s revenge #3

Lockwood & co - Jonathan Stroud

- Den flammande bägaren #3

- Den tomma graven #4

The kiss quotient - Helen Hoang

- The heart principle #3

The darkest minds - Alexandra Bracken

- In the afterlight #3

Raybearer - Jordan Ifukear

- Redemptor #2

Book of the ancestor - Mark Lawrence

- Holy sister #3

Woormword trilogy - Tade Thompson

- Rosewater redemption #3

The tea dragon - Kay O´Neill

- The tea dragon society #1

- The tea dragon festival #2

- The tea dragon tapestry #3

Binti the complete triology - Nnedi Okorafor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar