tisdag 30 januari 2024

Tisdagstrion : "saga", "historia" eller "berättelse" i titeln

 Nu lite sent har jag fått till en tisdagstrio till slut. Temat var "saga", "historia" eller "berättelse" i titeln.

Jag länkar till recensionerna om ni är intresserade att få veta vad böckerna handlar om och/eller vad jag tyckte om dem.

Saga vol 1 av Brian K Vaughn & Fiona Staples.  The sweeping tale of one young family fighting to find their place in the worlds. When two soldiers from opposite sides of a never-ending galactic war fall in love, they risk everything to bring a fragile new life into a dangerous old universe. Fantasy and science fiction are wed like never before in a sexy, subversive drama for adults.


Her body and other parties : stories av Carmen Mara Machado (kanske lite "långsökt", men stories syntes så mycket tydligare på Goodreads, så jag trodde det ingick i titeln. Men ville inte plocka bort den då jag vekligen gillade dessa berättesler = noveller.
Svenska hjältinnor, 100 berättelser om smarta, starka & modiga kvinnor av Colette von Luik & Anna Nordlund.

9 kommentarer:

  1. Svenska hjältinnor tror jag köpt till barnbarnen

    SvaraRadera
  2. Har läst de 9 första volymerna av Saga än så länge. Är nyfiken på de andra två.

    SvaraRadera
  3. Svenska hjältinnor skulle jag vilja ha i min bokhylla / Maria Bokologen

    SvaraRadera
  4. Tre böcker som jag inte kände till.

    SvaraRadera
  5. Svenska hjältinnor skulle vara kul att titta i nån gång och se vilka som är med.

    SvaraRadera
  6. Håller med er andra, Svenska hjältinnor skulle jag vilja läsa!

    SvaraRadera
  7. Boken om svenska hjältinnorna gav jag bort i present. Uppskattades inte alls!!!!

    SvaraRadera
  8. Fröken Christina2 februari 2024 kl. 09:12

    Vilken blandning. Svenska hjältinnor känns bra.

    SvaraRadera