söndag 21 januari 2024

Earthlings av Sayaka Murata

 

Natsuki isn't like the other girls. As youths, she and her cousin Yuu spent the summers in the wild Nagano mountains, hoping for a spaceship to transport her home. When a terrible sequence of events threatens to part the cousins for ever, they make a promise: survive, no matter what. Now, Natsuki is grown. She lives quietly in an asexual marriage, pretending to be normal, and hiding the horrors of her childhood from her family and friends. But dark shadows from Natsuki's past are pursuing her. Fleeing the suburbs for the mountains, Natsuki prepares for a reunion with Yuu. Will he still remember their promise? And will he help her keep it? Dark, sharp and with a deeply unexpected twist, Earthlings is an exhilarating cosmic flight that will leave you reeling.

Bokomslag och beskrivning av bokens handling hämtad från Adlibris.

Jag hade hört talas om den här innan, men inte haft tanke på att läsa den, men sen så tänkte jag fortsätta med min läsutmaning, att välja att läsa olika booktubers favoritböcker och då när jag hade sett Alice - The Book Castle, favoritböcker från 2023, och hon hade med denna och den fanns på Storytel då jag sökte efter en ny ljudbok, så föll det sig att jag började lyssna på den.

Det var ett bra val att välja den, för det här blev en fullpoängare i bok. Jag blev verkligen förvånad jag visste inte alls vad den handlade om innan. Det är lite jobbig ibland, för den ger mig känslor som är jobbiga. Exempelvis blir jag så arg på mamman hur hon ignorerar sitt dotters oro och hur de kan köra över dotterns känslor och beslut.

Sen slutet...???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar