onsdag 31 januari 2024

The Atlas six (#1) av Olivie Blake

 

Secrets. Betrayal. Seduction.

Welcome to the Alexandrian Society. When the world's best magicians are offered an extraordinary opportunity, saying yes is easy. Each could join the secretive Alexandrian Society, whose custodians guard lost knowledge from ancient civilizations.

Their members enjoy a lifetime of power and prestige. Yet each decade, only six practitioners are invited - to fill five places. Contenders Libby Rhodes and Nico de Varona are inseparable enemies, cosmologists who can control matter with their minds.

Parisa Kamali is a telepath, who sees the mind's deepest secrets. Reina Mori is a naturalist who can perceive and understand the flow of life itself. And Callum Nova is an empath, who can manipulate the desires of others.

Finally there's Tristan Caine, whose powers mystify even himself. Following recruitment by the mysterious Atlas Blakely, they travel to the Society's London headquarters. Here, each must study and innovate within esoteric subject areas.

And if they can prove themselves, over the course of a year, they'll survive. Most of them. The story continues in The Atlas Paradox, the heart-stopping sequel.

Bokomslag och beskrivning av bokens handling hämtad från Adlibris.

Först hade jag inte alls någon känsla för att läsa denna, sen hörde jag en del av den från några booktubers så sen valde jag ändå att läsa den.
Visst den var inte dålig, men det var ju inte en sådan där som blir som en bladvändare och du kan inte lägga ifrån dig då du läser den.

En fantasy med mycket världsbygge i början som gör den svår att hänga med i. Sen hjälpte inte författarens skrivsätt till. Långa vindlande meningar med en hel del ord jag inte kan (och då har jag inget dåligt ordförråd, fick beröm av en lärare till och med när jag gick på komvux för många år sen) som gör att jag måste tänka efter och inte fasnar i berättelsen då det på så sätt hakar upp sig i läsningen. Och att även kändes det som det inte hände något på flera sidor och till slut blev det bara som jag läste för läsandets skull, hade inte någon behållning av boken.
Men sen i slutet tar sig berättelsen lite, kan hända at tdet är att jag har fastnat och lärt känna karaktärerna och världen som gör att jag vill veta hur det ska gå för dem och vad som ska hända. Samma sak gör att jag nu även kommer att läsa fortsättningen någon gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar