tisdag 23 januari 2024

Tisdagstrio - Bröder

 Dags för tisdagstrion- temat bröder, det var faktiskt lite svårt, hade hur många böcker som helst som hade passat in om det varit systrar eller syskon, men bröder, det tog en stund att hitta tre.

Som vanligt om ni är intresserade av vad böckerna handlade om och/eller vad jag tyckte om dem kan ni kolla på mina recensioner som jag länkar till.

  1. Moratorium av Monica Rehn - när ni läser/läst boken förstår ni varför jag tänker på bröder när jag tänker på den, men kan inte skriva mera för att ge bort något av handlingen.

  2. Amari and the night brothers (svensk titel Amari och nattbröderna) av B B Alston

  3. Babel av R F Kuang - en till bok ni måste läsa eller ha läst för att förstå varför jag kopplar till bröder

13 kommentarer:

  1. Svar
    1. då förstår du min hänvisning till bröder

      Radera
  2. Moratorium var hur bra som helst ju

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du läst, för då förstår du min hänvisning till bröder

      Radera
  3. Tre böcker som jag inte känner till.

    SvaraRadera
  4. Amari och nattbröderna har jag läst. Babel håller jag på att läsa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har du kommit till så att du förstår min hänvisnig till bröder i Babel än?

      Radera
  5. Moratorium har jag ju läst!

    SvaraRadera
  6. Moratorium har jag läst - bra bok!

    SvaraRadera
  7. Babel ser spännande ut!
    /Maria Bokologen

    SvaraRadera
  8. Babel har jag hört talas om - skulle vilja läsa!

    SvaraRadera
  9. Jag är väldigt sugen på att läsa Babel!
    Min lista finner du här:
    https://boksuddis.wordpress.com/2024/01/24/tisdagstrion-broder/

    SvaraRadera
  10. Fröken Christina26 januari 2024 kl. 16:22

    Det var tre helt okända böcker för mig. Alstons bok hade ett fint omslag.

    SvaraRadera