söndag 25 november 2018

Min bokresa # 15 - biografier/memoarer

Idag tänkte jag skriva om mitt intresse av att läsa biografier, om kända och okända människor och händelser. Jag började med att när jag var ung läsa Anne Franks dagbok, sen var jag vidare och läste andra som hade skrivit böcker om Anne Frank.

Sen dess har jag sen läst böcker om artister och andra ämnesområden kända personer. En del av dessa har även handlat om samspelet mellan människor och djur ( hundar och katter).
En annan stor del av dessa böcker handlar om verkliga brott, men tänkte inte idag lista några av dem utan de kommer i ett eget inlägg nästa vecka

Här nedan finns ett utdrag på böcker jag har läst:

Vad tycker och tänker ni om detta ämnet, skriv gärna en kommentar eller länka i kommentarerna om ni skriver ett inlägg på er blogg eller annanstans.

Tidigare bokreseor

#1 - introduktion
#2 - deckare/thrillers
#3 - Wahlströms barn- och ungdomsböcker
#4 - ljudböcker
#5 - science fiction
#6 - Årets bok 2018
#7- bibliotek
#8 - klassiker
#9-bokgenrer
# 10 -ålderskategorier
#11 - viktorianska klassiker
#12 - non fiction-sakprosa
#13 - faktaböcker
# 14 - andra världskriget

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar