måndag 12 juni 2017

Bakom din rygg av Sofie Sarenbrant

Allt förändras när Angelina börjar jobba på Salong De Luca, Östermalms hetaste frisörsalong. Ägaren Stefano har bara ögon för henne och ser inte längre åt sin kollega Jenny. Driven av svartsjuka bestämmer sig Jenny för att ta reda på vem som döljer sig bakom Angelinas perfekta fasad.

Samtidigt hittas en av salongens kunder mördad, och det dröjer inte länge förrän ytterligare ett dödsfall sker. Under den välpolerade ytan utvecklas ett farligt psykologiskt spel som hotar att ödelägga liv. Misstankarna växer sig allt starkare, men sanningen avslöjas inte förrän det är alldeles för sent.

Bakom din rygg är den första fristående delen i en nervkittlande spänningstrilogi. Det är en klaustrofobisk skildring av svek, begär och lögner. Vad är du beredd att göra om du riskerar att förlora allt?

Text och bild från Bokus sida.
Denna bok fick jag som recensions exemplar från Bookmark förlag så jag tackar dem för boken.

Jag har nästan läst alla böcker av Sofie från början med Vecka 36, och verkligen gillat dem, denna dock är den sämsta bok jag har läst av dem alla. Och det beror inte på att den är dålig, utan det beror mer på att den skiljer sig från hennes övriga böcker. Jag gillar ingen av karaktärerna och får inte det där behovet att fortsätta läsa för att få reda på vad som händer. Fast ändå när jag väl läser den kan jag läsa rätt långa stycken sammanlagt för texten och tiden bra flyger fram. Sen gillar jag att det utspelar sig runt en frisörsalong för de rika, det är inte för vem som helst att uppleva den miljön. Fast jag kommer ändå att läsa fortsättningen när den kommer, för jag vill ju veta vad som händer, Det är tänkt att bli en trilogi om Salong De Luca.

Jag kommer att kryssa av en sommarbingo ruta med den här; En bok som skildrar en värld som skiljer sig från min.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar