fredag 2 juni 2017

Havskatten av Ann Rosman - bästa boken maj


Ett sekel, två mörka hemligheter. Sommaren 1906 anländer Kung Oscar II till kurorten Marstrand och runt honom flockas societeten och njuter av havsluften från Turisthotellet.En kväll i maj 2013 övar Marstrands räddningstjänst rökdykning inne på det anrika men förfallna Turisthotellet och hittar en död man. Karin Adler vid kriminalpolisen i Göteborg kallas in.
Text och bild från Bokus sida.

Mias bokhörna har uppmanat oss att skriva ett inlägg om majs bästa bok och länka till hennes inlägg. Och det gör jag nu när jag har utsett bästa boken jag läste i maj.
Jag gillar Ann Rosmans deckare och det beror på att hon blandar nutid med historisk tid. Speciellt i denna bok gillar jag verkligen den historiska berättelsen, mycket mer än deckarhistorien som sker i nutid, vill nästan hoppa över att läsa nutidsavsniten och bara de historiska som handlar om Marstrands kurort och semesterort för societeten på 1900-talets början. Ville verkligen ha fått mer än man fick, vad hände sen....

4 kommentarer:

  1. Alla hennes böcker har varit bra, men jag gillade förra delen mest :)

    SvaraRadera
  2. Känner så väl igen det där. Ofta är det de historiska avsnitten man gillar bäst. Ann Rosmans böcker är jag riktigt nyfiken på.

    SvaraRadera
  3. Har läst en annan bok av författaren, den här blir jag nyfiken på ;)

    SvaraRadera
  4. Har läst några böcker av Rosman och gillat dem så jag borde nog fortsätta med den serien.

    SvaraRadera