onsdag 6 maj 2020

The test av Sylvain Neuvel


The Test (häftad)Award-winning author Sylvain Neuvel explores an immigration dystopia in The Test Britain, the not-too-distant future. Idir is sitting the British Citizenship Test. He wants his family to belong. Twenty-five questions to determine their fate. Twenty-five chances to impress. When the test takes an unexpected and tragic turn, Idir is handed the power of life and death. How do you value a life when all you have is multiple choice?
Bokomslag och beekrivning hämtad från Bokus.

Hade hört mycket gott om denna kortroman av Neuvel, då jag har läst hans Themisfilerna och gillat, så ville jag så klart även läsa denna då jag såg att den fanns på Storytel plus att jag behövde en bok med vitt omslag för mina OWLs. (Om ni kollar upp det inlägget så ser ni jag hade tänkt läsa denna boken för en annan OWL examina, men...)

Sen hade den kanske varit ännu bättre om det hade varit en längre roman, för även om jag gillade vad jag läste så saknade jag lite mer utveckling varför och hur det gick sen när den var slut.

Denna bok ingår i kaosutmaningen som # 1 - ett vitt omslag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar