söndag 30 april 2017

Soulless Manga vol 1 av Gail Carriger

Alexia Tarabotti is laboring under a great many social tribulations. First, she has no soul. Second, she’s a spinster whose father is both Italian and dead. Third, she is being rudely attacked by a vampire to whom she has not been properly introduced! Where to go from there? From bad to worse apparently, for Alexia accidentally kills the vampire, and the appalling Lord Maccon (loud, messy, gorgeous, and werewolf) is sent by Queen Victoria to investigate.
With unexpected vampires appearing and expected vampires disappearing, everyone seems to believe Alexia responsible. Can she figure out what is actually happening to London’s high society? Will her soulless ability to negate supernatural powers prove useful or just plain embarrassing? Who is the real enemy, and do they have treacle tart?
Bild och text hämtad från Gail Carrighers hemsida.
Den riktiga romanen för den här Manga läste jag för flera år sen på svenska och alla de tre som de har översatt till engelska och väntade på att de även skulle översätta de två återstående delarna i serien, men de verkar ha bestämt sig för att göra det, så jag skaffa de två sista delarna på engelska men kom knappt ihåg handlingen från de tre tidigare delarna, men kom på att jag kunde ju köpa och läsa manga utgåvan, så jag har de två andra manga delarna väntande i min att läsa hög.
Sen kan jag säga att medans jag läste hade jag inga problem att komma på vad som hände och det var kul att träffa alla karaktärerna igen. Gillar skarpt Alexia Tarabotti. 
Denna kommer även att få ingå i kaosutmaningen 2017 som bok nr 15 ett seriealbum.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar