måndag 24 april 2017

Tematrio - europa

 I Lyrans noblesser tematrio efterfrågas denna gång efter våra europafavoriter. Här kommer mina


  1. Det får bli en klassiker för visst gillade jag när jag var ung De tre muskutörerna av Alexander Dumas, så här får det bli Frankrike.
  2. Vi går vidare till Spanien med Vindens skugga av Carlos Ruiz Zafon
  3. Och till slut Finland med Sofi Oksanen, men här har jag svårt att välja bok men det får bli Utrensningen. Då blir det ju lite Lettland också på så vis.

6 kommentarer:

  1. Har läst alla tre och tyckte om dem.

    SvaraRadera
  2. och jag som burit omkring på Vindens skugga i flera år utan att läsa den. Utrensning är så otroligt bra

    SvaraRadera
  3. Är mycket förtjust i både Utrensning och Vindens skugga!

    SvaraRadera
  4. Estland! Men visst är Oksanen bra, hon är en av den nya generationens största författare tycker jag.

    SvaraRadera
  5. De tre musketörerna såg jag på TV när jag var liten. På den tiden det endast fanns en TV-kanal. Boken har jag däremot aldrig läst.

    SvaraRadera
  6. Vindens skugga kom även med i min trio. Den är så bra.

    SvaraRadera