In the year 2045, reality is an ugly place. The only time teenage Wade Watts really feels alive is when he's jacked into the virtual utopia known as the OASIS. Wade's devoted his life to studying the puzzles hidden within this world's digital confines--puzzles that are based on their creator's obsession with the pop culture of decades past and that promise massive power and fortune to whoever can unlock them.
But when Wade stumbles upon the first clue, he finds himself beset by players willing to kill to take this ultimate prize. The race is on, and if Wade's going to survive, he'll have to win--and confront the real world he's always been so desperate to escape.
Bokomslag och beskrivning hämtad från Adlibris.
Trodde jag skulle gilla denna bok mer än jag gjorde. Den tog verkligen tid att läsa. Sen kan jag ju inte säga att den är tråkig för upplägget är ju verkligen lite ovanligt och intressant. Att man kan fly in i en dataanimerad verklighet, och umgås med vänner och spela spel och lösa problem. Och allt tar en tillbaka även till 80 talet gällande dataspel och filmer och lite andra referenser.
Nu ska jag någon gång se till att se filmen och även läsa Marissa Meyers Warcross som jämförs med denna.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar