tisdag 25 september 2018

Veckans topplista - Crimetime: Bästa svenska deckare

Johanna skriver så här om veckans topplista:

Till helgen går Crimtime Göteborg av stapeln som en del av årets Bokmässa. I samband med deckarfestivalen delas årets priser i Crimetime Specsavers Awards olika kategorier ut till svenska deckarförfattare. Vad passar då bättre än att lista våra egna favoriter bland årets lästa deckare (hittills)? 

Jag brukar läsa mycket deckare, men har på senare tid ramlat ur den genren lite och de jag listar här är nästan alla deckare jag har läst under året. 

Jag tar med en bubblare idag, men det är en bok som egentligen inte klassificeras som deckare, men jag tycker det är så nära det kan bli och boken i fråga är Koka björn av Mikael Niemi.


13 kommentarer:

  1. 1793 tyckte jag om, men den var väldigt brutal. Därför är genren ingen favorit hos mig.

    SvaraRadera
  2. fem nya titlar för mig, tack för tips

    SvaraRadera
  3. 1793 har jag nyligen köpt för den vill jag absolut läsa

    SvaraRadera
  4. 1793 har jag ännu inte läst men är sugen.

    SvaraRadera
  5. Husdjuret är med på min lista också. Kom på att jag skulle vilja läsa mer av Lihammer nu.

    SvaraRadera
  6. 1793 var riktigt bra. Tack för övriga tips.

    SvaraRadera
  7. Har inte läst någon av dessa. Det känns som att jag ligger flera år efter :)

    SvaraRadera
  8. Jag har Koka björn i min lilla lista. Och jag vill gärna läsa Husdjuret och 1793.

    SvaraRadera
  9. Jag har inte läst någon av dem, men har Koka Björn på min lista över böcker jag skall läsa. 1793 blir kanske Årets deckardebut på lördag. Jag har dock en annan favorit.

    SvaraRadera
  10. 1793 borde man nog ta och läsa snart. :)

    SvaraRadera
  11. Där var flera som jag har lust att läsa!

    SvaraRadera