söndag 18 december 2022

Kristallklara nätter i juletid av Sarah Morgan

 

Vänskap, kärlek och ett gnistrande vackert vinterlandskap

Christy har planerat det ultimata julfirandet: en skön vecka i norra Sverige tillsammans med sin familj och bästa vännen Alix. Men en kris precis före jul ställer allt på ända och nu behöver hon vara ensam med sin man för att de tillsammans ska reda ut den. Alix kan väl åka före, och ta Christys dotter med sig? Alix ställer självklart upp, men känner en viss oro för sin vän som inte verkar säga hela sanningen om de ändrade planerna. Och är hon verkligen rätt person att ta hand om en fyraåring med spring i benen?

Då dyker plötsligt oväntad hjälp upp - ett spöke från förr som hon lovat sig själv att aldrig ha något att göra med igen. I det glittrande vinterlandskapet bubblar undangömda känslor upp till ytan och tvingar dem att en gång för alla ta itu med det förflutna. Både hemligheter och drömmar avslöjas, och oväntad kärlek väcks till liv.
Bokomslag och beskrivning av bokens handling hämtade från Bokus.

En julbok som jag inte var helt förtjust i, sen är ju inte min favoritgenre riktigt romance, då jag inte gillar alla missförstånd som karaktärerna inte talar ut om utan bara går och tänker och grämer sig över, men tillslut så får de tummen ur och talar ut, och allt är bra lagom till jul.
Däremot så fick jag lite julstämmning med tal om julfirande och alla förberedelser de gjorde, sen även det vintriga med norrsken och hundslädar gjorde sitt till att jag i alal fall klarade av att lyssna klart på denna ljudbok.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar