tisdag 13 december 2022

Tisdagstrion - Julklappar

 Dags för tisdagstrion, och denna gång var det julklappar som var temat, jag väljer att tipsa om böcker jag tyckte var bra (förlåt att så många är på engelska, men jag läser mycket på engelska) för jag antar att många gånger vill vi ge bort böcker som "man" själv ser som favoriter till andra att läsa, så....

Som vanligt länkar jag till mina recensioner där den som är intresserad av vad böckerna handlar om och/eller vad jag tyckte om dem finns beskrivet.

  1. För deckar/thriller älskaren: Rock paper scissors av Alice Freeny 

  2. För den som vill läsa lite annorlunda böcker (innehållande alternativa liv) Midnattsbiblioteket av Matt Haig

  3. Oj vilken genre ska jag ange denna till, men en samtida relationsroman (med en fråga - vem är ansvarig för hans död) som utspelar sig i Nigeria och innehåller HBTQ+ -element. The death of Vivek Oji av Akwaeke Emezi

6 kommentarer:

  1. Spännande här. Jag blir nyfiken på både Rock paper scissors och den nigerianska boken.

    SvaraRadera
  2. Matt Haig finns på min måste-läsa-mer-av-lista. Någon gång händer det säkert.

    SvaraRadera
  3. Spännande trio! Nya böcker för mig. Jag är nyfiken på Emezis bok

    SvaraRadera
  4. The Death of Vivek Oji har jag läst och Haigs bok vill jag läsa.

    SvaraRadera
  5. både Rock Paper Scissor och The Death of Vivek Oji verkar intressanta.

    SvaraRadera