fredag 12 maj 2017

Helgfrågan v 19


Mias bokhörna har några frågor till oss angående hur vi ska tillbringa fredagkväll (ev även lördag).

Vad äter ni ? (gärna recept)
Vi har konfirmation för vår 14 åriga son på söndag, så i kväll skall vi på samling med konfirmander och familjer, så vi kommer inte ens vara hemma men ska säkert få något gott att äta.
Vad läser ni?
Jag läser just nu Yacoubians hus av Alaa Al-Aswany, den inte jättebra men den får mig lite intresserad av en del av karaktärerna.
Vad ska ni titta på film/tv-serie,eurovision eller bio?
Jag har inte bestämt mig än men ska ev titta på eurovision i morgon. Annars tittar jag just nu på säsong 2 av Bitten (handlar om varulvar och är verkligen en bra Netflix serie, är baserad på böcker av Kelly Armstrong (The women from Underworld tror jag serien heter).
Vad smaskar ni på?
Lite popcorn antagligen, annars kanske lite lördagsgodis i morgon. 


5 kommentarer:

  1. jag vill minnas att jag gillade Yacubians hus. trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Bitten har jag läst, blir nyfiken på TV-serien. Skall i varje fall försöka fortsätta läsa bokserien.
    Trevlig helg! :)

    SvaraRadera
  3. Gå bort att äta låter bra👍

    SvaraRadera
  4. Det där med varulvar är inte riktigt min grej ;-)

    SvaraRadera
  5. Netflix har jag inte, tack och lov :)

    SvaraRadera