söndag 5 februari 2017

Den bästa - nordiska TV-serie


Denna gång i bästautmaninen undrar Lyrans noblesser ;

Berätta om den allra bästa nordiska TV-serie du sett!

Detta blir inte lätt det är så många serier jag har tittat på, och precis som när det gällde brittiska TV-serier är det mest deckare jag har sett. Och välja en av alla dessa blir svårt men ja tror ja går på lite mystik (eller kanske vår nordiska mytoloi) med serien Jordskott.



En bubblare är Skilda världar som jag inte missade ett avsnitt av när de sände det första gången.



Memorable mentions får bli några av alla deckar- serier; Mordkommisonen (DK), Brottet (DK), Bron (SV + DK), Walander, och Beck. Och jag har inte sett Skam......än.

2 kommentarer:

  1. Tyckte det var lite onödigt många "oförklarliga händelser" i Jordskott men spännande var det ju!

    SvaraRadera
  2. Jag tycker jag följer hur många TV-serier som helst, men uppenbarligen inte de som de flesta tycker är det bästa (nordiska) de har sett :)

    SvaraRadera