fredag 17 februari 2017

Helgfrågan v 7


Mia undrar i denna helgfråga följande ;

Vilka är dina bästa bokreatips?  Var handlar du helst dina reaböcker?

Jag är den där som inte handlar på bokrean, mest för att jag egentligen inte handlar böcker alls, och orsaken är att jag har inte råd och har vant mig med att kunna låna de böcker jag vill läsa från biblioteket, Några få böcker köper jag om de inte går att få tag på biblioteket  (eller finns som ljudböcker eller e-böcker, den tjänst för det just nu är BookBeat (en månads gratis provtid har jag just nu), har tidigare haft Storytel)  köper jag dem om jag verkligen vill läsa dem, så för att inte bli för lockad att handlar något så har jag inte ens tittat på utbudet, så kan tyvärr inte komma med några tips.

Eventuellt kan jag i ett senare tillfälle handla någon bok på rean på rean, och då kan det både ske från Akademibokhandeln, ICA butiken vi handlar i eller från någon internetbokhandel. 

8 kommentarer:

  1. Blir mest bibliotekslån här också. Köpte mer böcker förr, ofta då koncentrerat till årets stora bokrea. Så av gammal vana känns det ändå som något speciellt med just den rean för mig.

    SvaraRadera
  2. Jag har nästan tappat bort biblioteket. Det är trångt i mina bokhyllor men jag gillar att äga böcker, ett dilemma.

    SvaraRadera
  3. Jag var på biblioteket senast i onsdags och passade på att titta lite på böckerna. Ganska snabbt insåg jag att det där med att låna böcker är nog inget för mig. Böckerna var smutsiga, trasiga (en hade till och med något som liknade ett stort bett) och ganska äckliga. Jag tyckte det var läskigt att bara hålla i dem en kort stund :)

    SvaraRadera
  4. Förr i tiden så köpte jag på rean, men numera så känner jag att jag i så fall lika gärna kan köpa boken i pocket. Om jag nu ska lägga pengar på den. Förr lånade jag mycket, och jag försöker hitta tillbaka till det beteendet.

    SvaraRadera
  5. Rean var roligare förr i tiden tycker jag. Numera köper jag bara det jag verkligen vill äga och lånar det mesta på jobbet. Bibliotek är fantastiska guldgruvor! :)

    SvaraRadera
  6. Låna är bra, varför gör inte jag det?

    SvaraRadera
  7. Jag lånar också det mesta jag läser. Precis som du skulle jag inte ha råd att köpa allt jag vill läsa. Ibland vill jag dock gärna köpa något nytt, som en present till mig själv eller för att fira något speciellt. =)

    SvaraRadera