torsdag 2 februari 2017

Veckans bokbloggsfråga vecka 5/17

Det kändes som det var dags att se om jag kan svara på veckans bokbloggsfråga som Barnboksbloggen ställer varje vecka, denna veckas var lite svår pga jag egentligen inte gör det som undras över men ska se om jag kan formulera ett svar på denna fråga:

Hur gör du för att marknadsföra och nå ut med din blogg? Hur tipsar du när du ordnar något extra på din blogg, t ex utmaning, tema eller tävling? Hur försöker du få nya läsare? 

Jag burkar inte ordna något extra eller marknadsföra bloggen, men om jag skulle vilja göra det så skulle jag nog ta hjälp av mina sociala medier och försöka skicka inlägg om bloggen och det där extra där, Och på Twitter och Instagram heter jag @bokcamilla, om det är någon som är intresserad av att följa mig. Annars är ju sättet att få nya läsare genom att lämna kommentarer på andras bloggar, eller medverka i sådana här saker där flera skriver inlägg om/över en fråga eller utmaning eller tema eller liknande. 

1 kommentar: