onsdag 8 februari 2017

Veckans bokbloggsfråga v 6/17

Barnboksbloggens veckans bokbloggfråga lyder så här denna vecka;

Har du funderat på vilken målgrupp din bokblogg har? Skriver du för andra vuxna, för barn och ungdomar, för föräldrar, lärare, bibliotikarier... vilka vill du ska läsa din blogg? Gör du något speciellt för att just den målgruppen ska hitta din blogg och känna sig hemma där?

När jag startade bokbloggen, var det mest för att jag själv ville ha någon stans att skriva ner mina tankar om litteratur (och annan kultur), och upplever det som en bonus att andra läser och kommenterar på det jag skriver. Det enda jag gör för att någon ska hitta min blogg är att vara med i sådana här inlägg, som bokbloggsfråga, tematrio, bokbloggsjerkan mm och kommentera hos andra bokbloggar och hoppas att de på så sätt besöker min blogg och gillar det de läser. Sen har jag även ett instagram konto som jag använder sporadiskt som är kopplad till bloggen, som jag hoppas även gör att läsare hittar hit.

1 kommentar:

  1. Visst är det en bonus när någon kommentera något inlägg man skrivit. Särskilt glad blir jag när någon skriver att det fått tips på en bok tack vara min blogg. Alltid kul!

    SvaraRadera