lördag 3 februari 2018

#Femmeuary del 1

Har sett ett par Booktubers jag brukar följa talat om Femmeuary, alltså att under februari månad läsa kvinnolitteratur, ämnet är lite brett ( det man läser kan handla om kvinnor eller böcker skrivna av kvinnor etc). Så jag tänkte att jag skulle försöka göra det med.

 Jag har lyssnat på Alla borde vara feminister och Brev till en nybliven förälder ( ett feministiskt manifest i femton punkter ) av Chimanda Ngozi Adichie, hennes tal har jag sett och lyssnat på nätet tidigare. Har även påbörjat att lyssna på Brev till min dotter, en samling brev från kända mödrar till sina döttrar, redaktör är Elcim Yilmaz.
För vidare lyssning (har Storytel) har jag använt taggarna FEMINISM, ALLA BORDE VARA FEMINISTER och KVINNOHISTORIA för att hitta titlar.
I övrigt kommer jag försöka läsa böcker skrivna av kvinnor under månaden,

Nedan har jag samlat de booktubevideors jag har funnit. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar