fredag 9 februari 2018

Helgfrågan vecka 6 / 2018


Denna vecka skriver Mia så här i helgfrågan:

Torsdagskväll då man vet att det återstår en dag att jobba. Och så Helgfrågan på det, kan det blir bättre?😊
Jag tycker det verkar som fler och fler bokbloggar försvinner, ta för några år sedan då Bokbloggsjerka körde. Det kunde vara över 60 svar, men det var jättekul.
Idag är det runt 25 stycken som svarar på Helgfrågan, inte illa det.
Jag lägger Helgfrågan på INSTAGRAM.Men allt fler väljer att lägga sin recension på Instagram.
Vad tycker du om att fler lägger recensioner på Instagram, vilket föredrar du?
Motivera.
Bonusfråga: Hur ser dina torsdagskvällar ut?
Märk väl att jag nu hoppas alla ska skriva att ni sitter och väntar på att Helgfrågan kommer upp.

Nej jag vill fortsätta läsa recensioner och skriva recensioner på bloggar, för ett Instagram ska inte vara för mycket text, det är ju bilden man vill visa. Twitter kan man ju inte ens skriva något längre utan bara några få ord om det man vill meddela, så det känns ännu mera fel.
Min egna Instagram och Twitter konton använder jag inte alls mycket, och jag är bara inne då och då och läser eller kollar upp något. Jag tillbringar mest tid att läsa bloggar och titta på Booktubers. Och det är där ifrån jag hittar de böcker jag vill läsa genom recensioner. 

Hur mina torsdagskvällar ser ut är det som gör de flesta kvällar, sitter framför datorn eller läser en bok. Skildrar det med en gammal Instagrambild från Fall into fantasy från förra året.


9 kommentarer:

  1. Jag läser inte heller så gärna långa texter på Instagram.

    SvaraRadera
  2. Jag bloggar vidare och på Instagram visar jag ögonblicksbilder av mitt liv som författare och människa.

    SvaraRadera
  3. Instagram är ju tänkt för bild, i första hand och personligen tycker jag att det märks och att det ska hålla sig till det :)

    SvaraRadera
  4. På Instagram vill jag ha fina bilder och lite text. Recensioner hör mer hemma på bloggen.

    SvaraRadera
  5. Bakning på Instagram är verkligen bra. Det är färre bakbloggar idag men boktankar gärna på bloggar.

    SvaraRadera
  6. Suveränt sätt att få boktips via bloggar. Instagram kan jag ju egentligen inte uttala mig om, då jag inte har det.

    SvaraRadera
  7. Det kan vara kul med bokbilder på Instagram, men recensioner läser jag hellre på bloggar.

    SvaraRadera
  8. Lät som en skön torsdag. Jag jobbar oftast extra länge på torsdagar och det brukar inte bli så lång kväll innan John Blund hälsar på men någon tv-serie, god mat och Helgfrågan brukar jag för det mesta orka med ;)

    SvaraRadera