tisdag 27 februari 2018

Topplista - bokrean



I veckans topplista efterfrågar Johanna tips från bokrean

Jag handlar inte så ofta böcker, utan hittar oftast det jag vill läsa på biblioteket, mycket billigare och de har ett bra utbud så det flesta finns där. Om jag skulle känna jättebehov av något som jag inte hittar på biblioteket så kanske eventuellt köper jag det. (Ibland hittar jag det på Storytel som jag också uppskattar för ett stort utbud och lyssnar på mycket).

Nu när jag tittade på Adlibris rea för jag hade fått ett extra erbjudande om 15% på rean, så hittar jag inget till mig själv (de titlar jag är intresserad av finns på mitt bibliotek, och därmed förlängde jag nog min minneslista där), men jag gjorde listor åt er andra om ni är intresserade. Det är böcker jag har läst och gillat och tycker är värda att köpa. Både en som riktar sig till ungdomar och unga vuxna och en som blev i deckar/thriller genren. (Gillar även andra genrers men orkade inte kolla upp allt). Kolla även mina recensioner som jag har länkat till.

  1. Ta det som en man - Hampus Nessvold
  2. Golden boy - AbigailTarttelin
  3. Odinsbarn + Röta + Kraften - Siri Petersen
  4. Var är Audrey?  - Sophie Kinsella
  5. En väktares bekännelser - Elin Säfström



  1. Störst av allt - Malin Persson Giolito
  2. Pappas pojke - Emelie Schepp
  3. Gone girl - Gillian Flynn
  4. Sekten på dimön + Sekten som återuppstod - Mariette Lindstein
  5. Nattfilm av Marissa Pessel

4 kommentarer:

  1. Jag funderade ett tag på att köpa de två sista delarna i Korpringarna, men de är ju ganska tjocka och jag vet inte ens om jag gillar för jag har inte läst den första än :)

    SvaraRadera
  2. Pappas pojke älskade jag :)

    SvaraRadera
  3. En väktares bekännelser är bra!

    SvaraRadera
  4. Tack för tipsen. En väktares bekännelse och Gone girl är jättebra.

    SvaraRadera