fredag 16 februari 2018

Helgfrågan vecka 7 / 2018


Mia som håller i Helgfrågan undrar denna vecka så här:

Har du gjort någon bokreabeställning?
Vilket är ditt absoluta bästa rea tips för i år?

Jag brukar inte handla så mycket böcker, får vara lite ekonomisk, så jag brukar bara handla sådant jag vet att jag inte kan få tag på på biblioteket. Därför har jag inte tittat på något Bokrea relaterat ännu. Även om jag faktiskt har fått en försenad julklappspeng från mina föräldrar som jag har beslutat att köpa böcker för. Men då har jag tittat mer på icke svensköversatta böcker som inte hamnar hos biblioteket. Som alltså är svåra att få tag på från annat håll än att köpa dem själv.

Kanske skulle snabbt titta på Adlibris och/eller Bokus bokrea för att se om jag kan tipsa om någon bra bok. Återkommer snart....
...Störst av allt av Malin Persson Giolito måste bara läsas. 
Och till den unge vuxne mannen (eller till alla egentligen) Ta det som en man av Hampus Nessvold

Bonusfråga: Brukar du kolla efter röda prislappar?
Ja det gör jag, nu antar jag att Mia menar på böcker.  Men mitt svar gäller allt jag ska handla och om det är något jag ska handla så visst väljer jag hellre den med röd prislapp än utan. Fast det gäller ju om det stämmer att det är lägre pris på den röda så klart. 

9 kommentarer:

  1. Oj, Störst av allt till den unge vuxne mannen? Tur att du la till den lilla parentesen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fast jag menade egentligen Nessvolds bok... ;)

      Radera
  2. Har ännu inte läst något av Malin Persson Giolito å det vore nog dags snart.

    SvaraRadera
  3. Både röda prislappar och jag passar på att handla viss mat när det är nedsatt pris, spara någon krona här och där då räcker pengarna också lite längre.

    SvaraRadera
  4. Passande boktips. Röd prislapp på böcker kan vara en gåva och en förbannelse.

    SvaraRadera
  5. Lånar det mesta på bibliotek numera, men ska för årets bokrea försöka bege mig till den lokala bokhandeln för en titt. Inte läst de böcker du nämner, säkert bra boktips.

    SvaraRadera
  6. Jag kikar nog mest efter röda prislappar på kläder.

    SvaraRadera
  7. Jag menar röda prislappar överlag, min mamma jagade röda prislappar. Men jag är lite mer försiktig.

    SvaraRadera